söndag 20 mars 2011

Familjeutflykt

Idag har det varit sådär underbart härligt som det bara kan vara efter en lång, kall och mörk vinter. Vi hade egentligen planer på att städa hemma nu i helgen men igår blev det inget då vi var ute och njöt av vädret och idag åkte vi iväg på lite äventyr för lilleman istället. Vi kände att efter att varit inne sjuka nu i en vecka så behövde vi komma ut och smutsen här hemma springer inte bort... Så vi packade in oss alla i bilen och åkte iväg en bit för att ta en promenad, mata änder och leka i lekparker. Nu var inte lilleman så sugen på något alls då han var trött, fortfarande sliten efter att ha varit sjuk en vecka. Mata änder var kul annars var pappas famn bäst.

Massor av änder och en kanadagås.


Gilly mycket nyfiken...


Yougi mest intresserad av fågelmaten...


Lillhusse och husse.


Vissa blev riktigt modiga...


Då vakna Yougi till liv och släppte maten - spännande!


Gilly smyger...



Coola Jester bryr sig inte ett dugg om sånt trams som änder!


Så spännande tycker Gilly som slickar sig runt munnen...


Vackra pippisar!


Jag och hundarna hann även med en liten eftermiddagssväng i skogen idag. Jag är så glad över att kunna gå i  skogen nu igen, som jag saknat det! Lite trött var jag efter gårdagens promenad, kan hända att jag gick mer än jag egentligen orkade. Det tar ett tag att komma igen efter en veckas sjukdom även som vuxen... Ett bra avslut på en härlig helg, nu väntar en ny vecka!

Inga kommentarer: