söndag 13 februari 2011

Släktingar

Vissa hundar har något, det där något som gör att det suger till i hjärtat när man ser dem! Jester, Yougi och Gilly alla tre är det såna hundar som jag gett mig den där känslan i hjärtat. Sen måste man ha is i magen också för att få veta mer om hundarna än bara utseendet, passar de i vår familj eller inte och visst har mina långnosar passat som handen i handsken hos oss så känslan i hjärtat har inte varit fel.

Idag när jag la upp en ny greyhound på NeverNeverLands hemsida så gav den hunden mig samma känsla i magen - nu ska vi inte ha fler här hemma men det var något visst med den här hunden... Jag gick in på greyhounddata och tittade på hunden, Blacksmith Teddys stamtavla och visst har hunden samma pappa, Crash, som min Gilly och båda är det väldigt lika sin pappa. Nu har Crash många, många avkommer men Teddy har samma utryck som Gilly. På deras mammors sidor fanns det också en del likkheter i stamtavlan...

Gillys pappa - bilden lånad från Greyhounddata


Gillys halvbror Blacksmith Teddy som söker ett alldeles eget hem - bilderna lånade från NeverNeverLands hemsida. Teddy bor nu i Falun med sin alldeles egna familj!




Tänk om man kunde fylla huset... Den som får Teddy som vän kommer säkert få en helt fantastisk hund!

Inga kommentarer: