söndag 27 februari 2011

Sjuka och trötta...

Så mycket långpromenader blev det inte den här helgen då även jag sjuknade in i feber, ont i kroppen och hosta. Jag måste säga att jag är mycket lycklig över mina hundar som trots en tråkig helg verkligen kan konsten att koppla av.








Ja alla utom Gilly klarar av att slöa sig igenom en helg... någonting måste hända. Då är det tur man har lite aktivitetsleksaker att plocka fram. Pyramiden är hur skoj som helst tycker Gilly!



Nu är inte hundarna de ändå djuren hemma hos oss utan här bor det även 6 galna nymfkakaduor. Så nu när jag ändå inte orkade ta mig så långt så passade jag på att byta ut alla grenar i buren till nya färska tallgrenar och hänga in nya leksaker och gungor. Oj så skoj de tyckte det var! Nymfkakaduor är små intelligenta papegojor som även de behöver aktiviteter att sysselsätta sig med i buren. De fick även flytta till den stora buren igen då den äntligen är lagad, tur man har en händig pappa!

1 kommentar:

Margaretha sa...

Usch vad trist när man inte är i form. Här är ungefär samma läge denna helgen. De fyrbenta har en fantastisk förmåga att anpassa sig.Krya på er!