lördag 26 februari 2011

Härlig vecka men tråkigt slut...

Veckan har varit underbar trots kyla. Solen har varit framme och värmt så hundarna och jag har kommit ut på lånpromenader. Det som har varit allra bäst med kylan är skaren på snön och den underbara nysnön som ligger som ett härligt täcke på skaren. Hundarna har äntligen flera dagar den här veckan fått sträcka ut ordentligt utan att jag behövt oroa mig att de skulle bryta benen. Det finns inget härligare än att få se vinthundar sträcka ut ordentligt på ett stort fält (för oss var det en fotbollsplan). Det enda man vart tvungen att håll koll på är temperaturen så att det inte är för kallt för hundarna att springa och då tänker jag på andning och lungor, även idrottsmän har faktiskt en begränsning när de får springa ute eller inte och likaså mina hundar. Hundarna har iaf varit lyckliga och jag också!


Nu väntar lite mildare väder igen så nu får vi se när vi kan släppa dem igen... Ja vi har en liten bandyplan där de kan springa av sig lite spring men det går inte att sträcka ut helt där...

Sen till tråkigheterna... lillhusse är sjuk IGEN, så nu blir den en lugn helg. Frisk luft och långpromenader behöver både jag och hundarna ändå annars kommer nog mest helgen bestå av soffmys för hundarna och mig med febrig liten lillkille. Vi hade annat skoj inplanerat för helgen men som vanligt får vi skjuta på det och hoppas på en ljusare tid.

1 kommentar:

Lena sa...

En sån otur ni har! Hoppas att Jonatan snart kryar på sig. Kram