tisdag 8 februari 2011

Förskolehundar...

Idag kom husse och en sjuk lillhusse och hämtade mig efter jobbet med bilen så jag slapp halka hem... Självklart var även hundarna med i bilen och jag passade på att låta hundarna få träffa mina underbara barn på jobbet. Som barnen har tjatat om att träffa mina hundar - så ni kan förstå vilken lycka det blev!

Yougi stod tryggt några meter bakom med husse men Gilly hoppade rätt in i smeten av barn och skulle hälsa på alla, gärna sitta i knäet på dem också stor som hon är. Jester han var som vanligt helt lugn och väntade på att matte skulle säga åt honom att hälsa, då gick han lydigt in i bland barnen och lät sig klappas.

Tänk så olika de är min trio! Yougi som håller sig på sin kant, Gilly som är överallt och lite till och är rätt orädd och sen Jester, lugna Jester som gör det man säger och snällt följer matte (sen kan han också slå dövörat till när han känner för det).

Barnen de fick i alla fall glädjen att träffa urgoa och snälla hundar vilket är mycket bra för jag jobbar på en förskola som är mångkulturell och där husdjur inte är självklart och många är rädda för hundar. Tror inte att tjatet om mina hundar kommer minska efter det här...

Inga kommentarer: