lördag 5 februari 2011

Älskade lilla Yougi!

Idag är det ett år sen du lastades på ett plan och då vi mötte dig på Arlanda! Tänk så underbart att just du kom in i våra liv! Jag tror allt det finns en mening med allt!

5 februari 2010


Yougi kom som en rädd liten kille hem till oss, en kille som skulle vara runt året men nog snarare är runt 4-5 år. Vi blev nog alla här hemma mycket fundersamma över denna rädda killen som vi inte alls fått beskriven för oss från Irland. Men med egen kunskap och erfarenhet och stöttning av NeverNeverLand så mötte vi Yougi där han var. En hund i en kennelmiljö och en hund i en familj kan reagera olika och ett hem skrämde Yougi i början. Det finns än idag saker som skrämmer Yougi som nya miljöer och nya männsikor och då mest män, men nu möter vi det läskiga tillsammans.

Februari 2010


Jag minns så väl på Arlanda då alla stora lastbilar mm skrämde dig och att vi fort hämtade trygga Jester för att ge dig trygghet, det hjälpte men allt var fortfarande nytt och skrämmande. Jag minns så väl när du kom hem första gången och vi fick lyfta dig över trösklen för du var rädd för våra blanka golv. Jag minns så väl första gången du smög upp i soffan och hela tiden sneglade på oss om vi skulle säga nej eller ja. Med dig var allt verkligen första gången och vi fick gå långsamt fram. Å tänk vilken fantastisk kille du är idag!

Februari 2010


Februari 2010


Jester en klippa i vått och torrt - juli 2010


Det jag sa att jag ville ha när jag beskrev vår hund nummer två var en mjuk och mild kille och mjukare och mildare än Yougi kan man nog inte få . Så visst fick vi högsta vinst när Yougi kom till oss! Han är bara helt underbar och vilken underbar resa vi gjort tillsammans under vårt första år tillsammans, ett år jag verkligen inte vill vara utan!

Juni 2010


Flocken har hunnit bli en underbar trio under året och Yougi är lycklig - november 2010


 Mars 2010 - några silvriga stänk i ansiktet.


Januari 2011 - de silvriga stänken har blivit fler, pigmenten har gått från svart till rosa på läppar och nos.



Tack Katta för att du hittade den här underbara killen till oss!



Dagens tårta!


Förutom tårta blev det märgben till kvällssnacks och så nya kong leksaker och en dog pyramid.



1 kommentar:

Margaretha sa...

Jag blir alldeles rörd av att läsa om Yougis resa. Härligt att ni har varandra.