måndag 17 januari 2011

Isgata och datajobb...

Idag har husse varit hemma med lillhusse och hundarna och jag har fått rapport om att hundarna har sovit som stockar... det tar på flocken att ha delat hem med en jourhund under en vecka.

Idag tog hundarna och jag en långpromenad, snacka om att känna sig som bambi på hals is och då hade jag ändå broddar på fötterna... Det är verkligen isgata ute nu, även hundarna verkar tycka att det var sådär väglag. Fördelen är att det var rätt så varmt, jag slapp termobyxor och tjocka vantar och hundarna klarade sig utan täcken. Det var härligt att bara ha min trio igen, vi njöt verkligen! Trodde allt jag skulle sakna vår jouris mer än vad jag gör, men jag vet att hon har fått ett sånt toppenhem och att hon redan visar att hon trivs så det känns bara bra!

Hemma igen så var det middag, nattning av lillhusse, disk, tvätt och sen så lite datajobb... Som sällskap bredvid databordet har jag två av mina finaste.



Nu ska jag iaf lämna datorn och mysa med min röda prins som blänger på mig från soffan. Lite soffmys innan det är dags för sängen, tror nog att det kommer två till för att värma matte i soffan. Min underbara trio!

Inga kommentarer: