måndag 31 januari 2011

Gillys vikt!

Gilly har på lite mindre än en vecka ökat i vikt det syns. Jag har inte vägt henne på en våg för att se hur mycket än... ska göra det. Jag skulle tro att hon lagt på sig lite mer än ett halvt kilo på fem dagar. Nu känner jag inte lika stor panik över hennes vikt utan bara hon fortsätter att äta nu så blir jag nöjd. Tre mål om dagen är fortfarande ett måste för att hon ska få i sig allt hon behöver och för att kroppen ska kunna tillgodose det den behöver. Men jag kan dra ner på "gottet" i maten nu, välling får hon fortfarande tillsammans med torrfoder till frukosten för att hon ska äta maten. Äggstaning har jag nu kunnat plockat bort nästan helt då hon äter vällingen bra. Fortfarande så får de rå äggula, olja och matrester i maten ibland  - lite bortskämd får man allt vara!

Bilder från augusti när hon kom.



Bilder från idag!



Sen är Gilly fortfarande en ung hund och de är lite rangliga men det är skönt att det har hänt lite med vikten - sakta men säkert.

Jag har nu kikat mer och mer på färskfoder också. Det lutar åt Nordic special+ som inte innehåller något vete. Tror jag ska beställa hem lite för att pröva, kanske ge 50/50. Det kanske får upp matlusten på mina lite mer.

Inga kommentarer: