måndag 10 januari 2011

En blomma mindre...

Idag har hundarna varit ensamma för först gången på 3,5 vecka. De har verkligen varit med oss hela ledigheten - helt underbart! För Glimmer var det första gången vi lämnade henne någon längre stund, hon har ju inte varit hos oss så många dagar även om det redan känns som hon funnits hos oss i flera veckor. När vi skulle gå tittade hon på oss och gick sen och la sig under trappen hos Jester. Det var alldeles tyst när vi gick och tyst när vi kom hem.

Allt verkade ha gått lungt till förutom att jag har en blomma och en blomkruka mindre... Gilly min älskade Gilly hon vet hur man sysselsätter sig och är inte så road av att vara utan matte och husse. Jag kan inte tänka mig att det varit någon annan än hon som tuggat sönder min blomkruka och spridit jord i hela vardagsrummet. Hon brukar kunna hitta på en del hyss både när vi är hemma och när vi är iväg. Hon är en prinsessa av bus!

Jag längtar redan till helgen när vi kan mysa och gå promenader hela dagarna... Å så vill jag vara med lillhusse, han älskar verkligen sin förskola men jag vill ha honom hos mig. Det är helt klart bäst när hela familjen är samlad! Nu får jag nöja mig med eftermiddagar och kvällar med familjen.

Nä nu ska jag klicka lite med Gilly så hon äter sig mätt på klickergodis istället för blomkrukor ;D

Inga kommentarer: