fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

2010 har varit ett händelserikt år och ett år fylld med glädje och sorg.

Jag började jobba igen efter föräldraledighet med allt som det innebär och så har det blivit mycket hund. Både för oss i familjen eftersom vi utökat vår flock med både Yougi och Gilly under året och så har vi haft jourhundar på besök. Mitt engagemang i NNL under året har också varit en stor del av 2010 då det tar mycket tid, tid som man lägger för att man brinner för dessa hundar, men samtidigt tid som man ibland skulle behöva lägga på annat... Många goa vänner har NNL och året  fört med sig, vänner som finns där när det går upp och när det går ner.

Våra goa jourhundar som vi har haft glädjen att lära känna under 2010!

Goa, busiga Sally som nu bor i Västerås och heter Roxy.


Finaste Millie som nu är en mycket saknad änglahund!


Andra undebara fyrfotade vänner som inte tassar med oss in i 2011 men som kommer finnas älskade och saknade precis som Millie, är...

 vackraste, vackraste Kola...


underbaraste Hondo...


och min kära Ronja som troget funnits vid min sida i 13 år, egentligen min pappas hund men en mycket kär och betydelsefull vän till mig.


Tillsammans är ni på de grönaste ängarna där ni tillsammans springer med många andra saknade, fyrfotade vänner - finaste änglahundarna!


Nej nu till gladare minnen av 2010 som bilder på min underbara långpromenad på årets sista dag i vackert soligt vinterväder!






 Min underbara trio som verkligen har blivit lika sammansvetsad som bilden visar!


Min fina, fina Jester! Tänk med honom började allt, utan honom hade inte Yougi och Gilly kommit till vår familj och tänk så mycket dötid jag haft om Jester inte kommit in i mitt liv och startade mitt engagemang för de irländska rescuehundarna. Å tänk så många underbara männsikor jag gått miste om att möta! Fantastiska Jester!


Bästaste lilltrollet Yougi som redan blickar framåt mot 2011, tänk vilka framsteg han gjort under året. Han kom som en rädd liten krake och idag är han en nyfiken och modig hund, visst finns det fortfarande saker som är läskiga men de löser vi tillsammans!


Å så prinsessan, vackra vackra sessan Gilly - vårt busfrö som verkligen har satt fart på flocken och hela familjen, den där extra kryddan som behövdes!




Gott Nytt År
önskar
vi er alla!



2 kommentarer:

Katarina sa...

Åh det ända jag kan säga år att jag är så glad att du kivit in i samma värld som jag gjort !

Saknar med värk i hjärtat en som nu finns som änglahund, min vackraste Kola, men vet att hon finns fär i fint sällskap av de andra.

I hjärtat finns hon alltid kvar <3

Jag önskar dig ett fantastiskt 2011 !

Kram
Katarina

Lena sa...

Ont i hjärtat har även jag när jag tittar på mina änglaflickor! Jag hoppas att du får ett bra år 2011!
Kram Lena