tisdag 12 oktober 2010

Tisdag

En långdag på jobbet idag... Trots att jag slutade sent så har hundarna fått en ordentlig promenad med hundkompisen Alva och hennes matte. Blev en del spring i hagen där vi även hade turen att träffa Sinc.

Gilly var mycket intresserad av lilla Alva som är en papillion men efter att vi promenerat en stund tillsammans så lugna hon sig. Jag hade munkorg på henne till en början så hon verkligen kunde nosa på den lille utan att jag behövde oroa mig över att hon skulle se Alva som en hare. Duktiga Gilly skötte sig mycket bra men fick inte vara lös med den lille utan fick allt springa med bara Jester och Yougi.

Gilly med sin munkorg


Vi hann hem tills Jonatan skulle nattas och jag och hundarna sövde Jonatan i vår stora säng nu ikväll, lite fusk - men så mysigt!

1 kommentar:

Margaretha sa...

Jag vill också ha en hage till Katrina att springa och leka i. Måste ordna detta på något sätt.
Det är gott att sova med hundar och ungar! Så är det.