lördag 9 oktober 2010

Sinc och långnosar!

Åh idag började dagen med att Jester stygn togs bort och sen blev det en långpromenad med hundarna tillsammans med min syster och hennes jourhund Sinc som kom igår kväll. Kan dagen börja bättre än med hundpromenad!?

Det gick superbra med hundarna ihop förutom med min piraya till Greyhound som gärna gav stackars Sinc lite tjuvnyp... hon är inte van vid hundar som inte har långa ben, slank kropp och långa nosar... blir nyttig träning för henne att umgås med sötnosen Sinc!

Efter 1,5 timmes promenad då hundarna knappt fått hälsa utan vi bara promenerat och hundarna har fått lukta in varandras dofter så blev det bus! Först släppte jag Gilly, Jester och Yougi för att de skulle springa av sig all "vinthundsspring i benen". Gilly hade sin nya munkorg på sig och den fungerade kanon! Nu kan hon vara lös och springa tillsammans med de andra vilket hon vill utan att ge dem nyp i rumpan. Jester och Yougi tycker också det är bra mycket roligare att ha henne med när hon nu inte kan bitas.

Sen blev det Sincs tur att vara med och busa först med bara Jester - de sprang för fullt tillsammans, Jester yttervarv och Sinc innervarv. Sen blev det Yougis tur att få busa med Sinc och jag lovar jag grät! Jag har aldrig sett Yougi göra så många lekinviter och verkligen leka tillsammans med någon. Jester springer han mest bara efter och skäller på men Sinc ville han verkligen få igång för lek. Roligast tycket Yougi det var när Sinc jagade honom - finaste Yougi! Sen fick Jester, Yougi och Sinc leka tillsammans och de gick bra med alla tre lösa tillsammans. Gilly fick bara titta på och ta ett eget ärevarv när alla andra var uppkopplade, hon behöver träffa Sinc mer innan jag vågar mig på att släppa henne med honom även fast hon har munkorg. Kan bli så att jag inte släpper henne någonsin med annat än likasinnade då hon är en sådan individ som hon är, min prinsessa!

Nu har jag tre trötta långnosar här hemma och jag skulle tro att min syster har en mycket trött liten Sinc hemma hos sig! Tänk så underbara de är våra irländska prinsar och prinsessor!

Finaste storöra Sinc!




Inga kommentarer: