måndag 4 oktober 2010

Nytillskott!

Det har varit en helt underbar helg med mys, märgben, spring och underbara promenader i vackert höstväder! Så nu är mina hundar helt utslagna idag... de sover gott alla tre och jag är hemma med en sjuk Jonatan igen

Å nu kan jag avslöja, för nu är det snart dags! Vi väntar nytillskott i familjen! Inte jag då... men min syster får hem en jourhund från NeverNeverLand och förhoppningsvis klickar det så han blir kvar! Homer eller Sinc som han kallas till vardags bor nu i ett helt fantastikt jourhem och har gjort det sen i april i väntan på sin alldeles egna familj. Han är en av dem som väntat länge på att någon vill ha honom och ingen annan... När nu jourhemmet inte kunde ha kvar Sinc pga att jourmatte kände av sin allergi och kände sig rädd för att reagera så pass mycket så hon inte skulle kunna behålla sin egen hund. Så bestämde sig min underbara syster att rycka in och kanske går hennes dröm i uppfyllelse med en alldeles egen border collie! Nu håller vi alla tassar och tummar för att det ska säga klick!

Vill ni se bilder på Sinc så ta en titt HÄR - jag har fortfarande inte löst problemet med att lägga in bilder i bloggen...

Ska bli sååå spännande att lära känna Sinc!

1 kommentar:

Maria liukkonen sa...

Hoppas att det funkar för din syster med Homer. Håller tummarna för det.