söndag 24 oktober 2010

Mina älskade långnosar!

Jester det var med honom allt började!
Sen vårt första möte på Arlanda har det varit du och jag för visst var det meningen att våra liv skulle mötas och knytas samman. Du var ett gosigt, tokigt yrväder när du kom som inte var säker på om det verkligen skulle förbli du och jag, för säkerhets skull ville du visa alla din kärlek. Nu vet både du och jag att det är vi så alla andra är mindre viktiga så länge du och jag finns. Du är vänligheten själv, det finns inget ont i dig och alla du möter charmar du. Du älskar skogen och våra promenader, gärna med lite bus med en kompis, matte eller husse. Du kan ibland försvinna bort och glömma bort att du har öron att lyssna med men lika glad är du för det. Utan varandra är vi halva du och jag min bästa prins, utan varandra saknas det något, utan varandra blir det tomt. Det bästa jag vet min prins är våra mysstunder, du och jag under samma filt nära nära med din varma nos under hakan - tillsammans du och jag det måste stått skrivet i stjärnorna. Tänk så viktiga vi, din familj blivit för dig och tänk så vikig du blivit för oss, du har lett oss på en väg med nya underbara vänner för livet, både tvåbenta och fyrbenta. Så tomt mitt liv varit utan dig... Tack min bästa prins för att du gjort mitt liv helt!

Foto: NG-Andersson

Yougi min svart lilla kille här hemma kom in i vårt liv som en virvelvind. Vi sökte efter en kompis till Jester och föll för Yougi - han lät som den perfekta hunden för oss och så var han så vacker. Hem kom en rädd kille som absolut inte ville ha kontakt med oss människor, promenaderna ute var skräckfyllda för honom då allt var otäckt.
Tillsammans så hittade vi promenadvägar där du kunde njuta av öppna fält och lugn och ro. Till på köpte var Sverige ett land täckt av snö, massor av snö vilket du inte sett i såna mängder förut... Tillsammans byggde vi upp ett förtroende för varandra, tillsammans byggde vi upp en tillit till varandra och lärde oss att lita på varandra. Tillsammans har vi vandrat en lång väg och tänk så mycket du min svarta lilla prins har lärt mig! Idag är du en tryggare hund som fortfarande kan tycka att vissa människor och vissa situationer kan vara otäcka men tillsammans möter vi det, tillsammans blir vi trygga och stöttar varandra. Du är en hund som lärt dig klara dig själv i livet och du vet fortfarande hur du klarar dig själv - du är en självständig kille. Men oj vad mitt hjärta blir varmt när jag tänker på dig min lilla rädda kille som idag är en kille med ett självförtroende och tillsammans har vi kommit så här långt och tillsammans ska vi komma ännu längre. Min svarta prins om jag bara kunde tala om för dig hur varmt mitt hjärta bli varje gång du slänger tassen på mig för att du vill mysa eller när du bara sitter och tittar mig djupt in i ögonen som att du kunde se min själ... jag tror du vet!

Foto: NG Andersson

Min prinsessa som kom in i vårt liv som en mycket efterlängtad svart greyhoundsessa. Jag hade ett bra tag längtat efter en greyhound och just en svart tik.
På Arlanda möttes vi första gången du och jag, ut ur buren kom en sprattlande, skuttandes svart prinsessa, det var du min vän. När jag såg dig där på Arlanda för första gången tog du andan ur mig, så vacker och så mycket energi i den lite magra kroppen. Dina nya brorsor var med på Arlanda för att möta dig och du ställde dig mitt bland dem som att du alltid bott med dem. Mig tryckte du dig hårt emot och visade att du ville bara ville ha kärlek. Du älskar mysstunder och du älskar att springa fort, du älskar att sträcka ut dig i soffan för att sova, du älskar när kvällen äntligen kommer och det är dags för sängen, då lägger du dig tryggt mellan husse och matte med huvudet tätt intill. Du är så go med lillhusse och sover gärna tätt intill gärna lite invirad i honom och när han har gott i händerna är han din bästa vän. Du är lugnet själv, finns inget som kan stressa upp dig, samtidigt är du ett yrväder som älskar när det händer något. Du är vänlig mot alla och vill bara att alla ska älska dig och det min vän det gör vi, din familj. Hos oss ska du alltid stanna, hos oss är du trygg och som mitt hjärta slår min vän när du lägger huvudet i knät och tittar på mig med dina vackra ögon. Det är du och jag min vän, vackraste sessan!

Foto: NG Andersson

Mina prinsar Jester och Yougi och min sessa Gilly - tillsammans fyller ni vår familj med glädje och kärlek. Ni lär oss saker varje dag. Ni förgyller våra liv med respekt, förståelse och tillit. Tillsammans är vi en familj, en familj som ni gjort hel!

Foto: NG Andersson
Foto: NG Andersson





1 kommentar:

Margaretha sa...

Så vackert och känslofullt du har skrivit om dina tre fyrbenta, långnosade älsklingar. Så olika personligheter och var och en älskade som de är. Det är kärlek det! Jag är själv alldeles tagen över mina starka känslor för Lilla K.Att det har gått så fort att knyta an och känna att det är vi för evigt.(Tack för tipset om grönsåpa! ägg och olja kör jag redan med)
Snygg styling på bloggen dessutom, Camilla! Ha nu en riktigt bra ny vecka! Nu ska jag krypa ner och sova bredvid min lilla varma prinsessa.