söndag 17 oktober 2010

Kalashelg!

I lördags så firade vi Jester som kom hem till oss för ett år sen! Det känns som att min prins alltid funnits hos oss men det är bara i ett år. Ett helt underbart år där vår familj fyllts med goa fyrbenta vänner och många tvåbenta nya underbara vänner som förgyller livet!

Leverpastej tårta med korvljus firade hundarna ettårsdagen med!

Efter tårtkalas så tog vi en härlig långpromenad på 4 timmar i underbart väder och lilla Sinc och min syster var med som promenadkompisar!

Finaste storöra Sinc!

Jester min prins tack för att du finns i mitt liv!

Min prinsessa!

Yougi men prins!

Min vackraste trio!

Liten Storöra och trion Långnosar!

Yougi och Sinc leker!

Jester och Sinc - inte lätt för liten Sinc att hinna med...

Gilly med sin munkorg - min underbara svarta sessa!

Min trio springer fort, fort!

Liten storöra var med hem en stund för mera bus...
och vila med nyfunna vänner.

På lördagskvällen blev det märgben till mina underbara långnosar, dagen till ära.

Söndagen blev inte lika skoj för de fyrbenta här hemma då de fick vara hemma medan matte, husse och lillhusse åkte till IKEA en sväng på förmiddagen och sen var det möbler som skulle skruvas... Men en blitur till hagen hann vi med för att de skulle få springa av sig allt spring i benen och få leka lite. Det är så härligt att Gilly nu fått upp sin kondition mot när hon kom. Ibörjan orkade hon knappt två varv runt hagen (och hagen är inte så stor...) men nu springer hon så många varv så jag tappar räkningen. Hon fortsätter springa även när Jester och Yougi tröttnat... Hon är äntligen börjat lägga på sig några kilon och hon har byggt snygga muskler! Mina vackra Greyhoundsessa! När vi sen kom hem blev det lite skönhetsvård - kloklippning och bad. Så nu luktar mina hundar gott och är sååå snygga!

Nu väntar en ny spännande vecka...

Inga kommentarer: