söndag 24 oktober 2010

En hel vecka har gått...

Ett tag sen jag skrev i bloggen nu... det har varit en jobbig vecka med tråkigheter och sjukdom. Nu verkar lillhusse vara på bättringsväg iaf och allt annat hoppas vi ljusnar långt där framme nånstans.

Veckan har blivit rätt lugn för hundarna med lite spring och promenader. De är så nöjda med att ha oss hemma när lillhusse är sjuk och de kan njuta av mys.

Igår fick vi härligt besök - min kusin var i stan med sin saluki och vi tog en långpromenad tillsammans och pratade ikapp allt som hänt. Tänk att man har så mycket att prata om i 3 timmar... Hundarna njöt av promenad och sällskapet.

Idag är planen en långpromenad med mina långnosar och Sinc. Men vädret gör att mina tre knappt vill gå ut... skrammlar man med kopplena så bäddar de bara sig längre ner i soffan eller sängen. Så vi får se hur dagen blir...

Nya fleecefodrade regntäcken har jag hunnit beställa nu i veckan, när de kommer så vill kanska min trio gå ut även i regn... Sen funderar jag på att sy egna vintertäcken (med hjälp) så jag får de yttertyg och foder som jag vill ha och de färger jag vill ha. Kanske även ska lägga ner tid på att sy nya fleecetäcken också när jag ändå är igång... Ska börja leta tyg!

Inga kommentarer: