tisdag 28 september 2010

Mörkret och gnäll

Nu har mörkret verkligen börjat komma smygandes... De mysiga kvällspromenaderna i skogen lär dröja mååånga mörka månader innan vi kan ta igen. Nu är vi förvisade till gångvägar med gatlysen för att se vart vi sätter fötter och tassar... Visst är det mysigt inne när man kan tända ljus och det är helt okej att krypa ner under en filt i soffan men jag vill ha skogspromenader varje dag! Det blir till att ta tillvara extra mycket på helgerna och de ljusa timmarna nu.

Tänk att jag börjar gnälla på mörkret innan september ens är slut men jag längtar till ljusa kvällar med mysiga långa skogspromenader!

När jag ändå gnäller så kan jag lika bra fortsätta... Jesters stygn har gått upp så morgondagen består i att "hoppa" över ett par timmar på jobbet och försöka få tag på en veterinär och sen lär de antagligen låta Jester sova på lugnande och sy dit nya stygn. Ser hur pengarna rullar iväg... Vet inte hur stygnen lyckats gå upp... Jester kan ha lycktas bita upp i ett obevakat ögonblick eller så har en kompis här hemma hjälpt honom - tror inte på något av det då Jester är noga övervakad eller har tratt på sig och om kompisarna kommer för nära hans sår så morrar han åt dem. Finns ett sista alternativ som det lutar åt just nu och det är att tratten skavt upp såret, när Jester sover så rullar han gärna ihop sig med huvudet mot magen sin och när han ligger så räcker kanten på tratten precis till såret. Jag har sett blod på trattkanten så jag tror på den teorin men vem vet... Nu har han iaf en alldeles för stor tratt på sig så nu ska den inte kunna skava mer i såret.

Inga kommentarer: