söndag 26 september 2010

Veterinärbesök

Helgen började bra med en mysig lördag då hundarna var med ut i lekparken mm och bara myste med familjen. På eftermiddagen blev det dags för en biltur för handling inför middagen till oss tvåbeningar och färska märgben till de fyrbenta. Vi passade då på att stanna vid hagen för att gå en liten promenad och för att hundarna skulle få springa av sig fritt i hagen.

Jag släpper inte alla tre på en gång än då Yougi blir stressad om alla inte springer och Gilly är rätt "skarp" när hon hinner fatt den hon springer med/efter och Jester han är alltid den som springer först och blir "jagad". Trots att jag tyckte att jag var mycket noga och lät alla springa tillsammans i olika konstallationer så hände det... Gilly "fångade" Jester mycket hårdhänt så Jester fick en stor reva på bakbenet mot rumpan.

När vi kom hem och jag kunde undersöka såret ordentligt så var klockan mycket så vi avvaktade med att ringa till veterinären tills på söndag morgon. De ville självklart se på såret då det finns risk för fickor och så hängde en hudflik löst som behövdes åtgärdas på något sätt.

En dyr resa blev det... åka in akut en helg till veterinären det kostar skjortan! Men det är de värda mina fyrbenta raringar! Jester fick några stygn och hudfliken klipptes bort så nu hoppas vi att allt läker fint så vi kan ta bort stygnen om 14 dagar.

Jester och Gilly är mycket goda vänner i vanliga fall så det här var bara en olyckshändelse. Men sessan får allt ha munkorg vid släpp ett tag framöver tills den heta jaktlusten lugnat sig lite...


 
En mycket bedrövad Jester... det där med tratt är inte kul!

3 kommentarer:

Margaretha sa...

De håller oss sysselsatta våra fyrbenta kompisar. Tråkigt med tratt...Man tycker att man garderar upp sig i olika situationer så är ändå olyckan framme men det är sånt som händer. Idag får jag veterinärens bedömning om Katrinas tå. Det är som det är. Ha en bra vecka!

Josefin sa...

Och henne ska jag våga släppa mina små "kaniner" med ;-)

Camilla sa...

Nej du henne vågar jag absolut inte släppa med småhundar! Det får nog dröja något år eller mer och första gången lär det bli med munkorg på ;) Hon är ung och "het" med en hel del jakt i sig - min fina prinsessa!