söndag 5 september 2010

Härlig skogspromenad!

Idag har det varit ytterligare en helt underbar höstdag! Ingen helg är fullständig utan en långpromenad med hela familjen - barnvagn, hundar och allt! Vi gick bara 5 km för Gillys skull och vi gick långsamt och verkligen njöt! Gilly klarade promenaden bra och ingen mer hälta än hon hade innan fick hon av promenaden, däremot blev hon trött lillgumman. Så nu måste jag ändå våga säga att hon inte haltar, syns bara liiite liiite för den som vet om det.

Den här vacka trion har ni inte sett förut..? Kan inte sluta ta bilder på dem för de är bara sååå bäst mina prinsar och min prinsessa!

Trygga tillsammans! Det är så härligt att se att de verkligen tyr sig till varandra och att Jester och Yougi ser Gilly som en i flocken nu och Gilly ser oss som sin flock.

Finaste Yougi - så vacker och så speciell!

Bästaste Jester - mattes fina kille!

En vacker skog där man kommer fram bra med barnvagn, ibland är det en stig och ibland en grusväg.

Luktar gott...

Kom igen då grabbar, ni måste inte stanna och lukta överallt - det är faktiskt tråkigt att vänta...

Så här vacker utsikt har jag på mina promenader! Yougi först som vanligt...

Å så en bild på mig och min fyrbenta älsklingar!

Efter skogspromenaden fick Jester springa av sig på en stor gräsplan och oj vad han sprang och mallig var han för det vara bara han som fick springa lös. Yougi han behöver inhängnat för att vara lös inte för att han inte kommer på inkallning utan för att han ser byten att jaga överallt... och då slår han dövörat till. Gilly vågar jag inte låta springa för full karriär än med tanke på benet och så får vi nog hålla oss till inhängnat i början tills vi lärt känna varandra.


Å tack Margaretha dina ord värmde så! Har tänkt på dem hela dagen så sanna de är! Jag är rik som har en sådan underbar trio fyrbeningar och så min lillprins Jonatan <3

3 kommentarer:

Margaretha sa...

Jag brukar tänka så själv ibland. Det är lätt att glömma bort när allt snurrar på med vardagstjafs. Fina bilder!Vad rolig hon ser ut när hon vänder sig om där. De har verkligen en uppsyn ibland så man undrar vad de tänker egentligen. (Inser att jag måste skaffa mig en bättre kamera med lite skärpa).

marlene sa...

åh, vilken fin bild på er tillsammans! :)

Lena Nyman sa...

Så roligt att se så fina bilder på fina hundar, ska föröka komma till Nyköping i höst. Jag måste ju få träffa Gilly! Kram moster