lördag 18 september 2010

Blöt morgonpromenad...

Veckan har som vanligt snurrat på med jobb, sjuka barn och själv går jag och drar med en dunderförkylning... Där emellan har hundarna fått promenader, bus och mys men man hinner inte blogga i veckorna. Tiden som blir över går ofta åt till NeverNeverLand - finns alltid något mail att svara på och så är jag en av två som uppdaterar NeverNeverLands hemsida och den här veckan har det kommit in många nya skönheter som skulle upp på hemsidan för adoption. Önskar att dagen hade fler timmar ibland...

Så helgerna blir extra viktiga för att hinna med familj och hundar!

Idag tog jag till vara på morgonen och tog en långpromenad med min lillasyster och hundarna - härligt, men oj så blöta vi blev. När vi kom hem så var det dags för lunch och sen bäddade jag, Jonatan och alla hundarna ner oss i sängen för att sova lunch - sååå mysigt! Längar tills min lillasysteryster får hem en liten överraskning i form av en jourhund - då kan vi gå många långa promenader tillsammans! I slutet på promenaden finns ett stort fält utan staket där släppte jag Jester och Gilly och oj vad de sprang, Jester först och Gilly efter. De var så duktiga och höll sig hos oss men vi fick hjälpa Jester att få stopp på Gilly som blir väldigt het i jakten och Jester vill inte få några tjuvnyp...

Dagens fynd! Vi var inte ute för att plocka svamp men inte kunde vi bara gå förbi när de växte precis vid stigkanten! Husse blir nog glad över en svampmacka till kvällen.

Yougi och Jester tog en lång lunchvila för de har inte klivit upp ur sängen än... men trogna Gilly följer matte överallt så hon följde glatt med när jag och Jonatan gick upp. Tur för Gilly så hon inte missade att dela lillhusses mellanmål med honom...

Väntar...
Lillhusse delar med sig av allt... men napp duger bara till att tugga sönder i små små bitar.
Är det till mig..?
 Jag kan ta sååå snällt så!

Undra om jag ska få något mer..?
Städdags!

Imorgon ska jag och Jester på hundkurs så skoj! Sen blir det nog ett besök i Stationshuset och klappa på mera Lurchers och Greyhounds!

Inga kommentarer: