fredag 20 augusti 2010

Dagen...

idag har mest bestått av lugn och ro och mycket vila för Gilly. Hon vankar fortfarande en del fram och tillbaka men hon har hittat ställen att lägga sig ner och koppla av på idag.  Det är så härligt när de börjar koppla av och kunna sova ut ordentligt efter resan vilket de behöver.

Gilly tycker det är väldigt jobbigt när någon av oss går hemifrån och tycker inte om att bli lämnad på nedervåning - då skriker hon så vi får nog träna lite ensamhetsträning med henne så småningom så det inte blir för jobbigt för henne när vi börjar jobba... Det blir säkert bättre bara hon blir tryggare och känner sig mer hemma här!


Det har blivit en del promenader idag, små korta sådana men ingen olycka inne idag! Det märks att Gilly stått kennlad för hon har mycket dålig kondition, så nu är det bara att börja träna långsamt för att bygga upp muskler och kondition.




Visst är de vackra min trio!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag tänkte maila till dig men jag kunde inte öppna din mailadress härifrån.

Jag känner till ett fotoalbum på nätet med bilder på Yougi när han var på Paws. Du kanske har massor av bilder från den tiden redan men jag ville ändå tipsa. :)

http://www.pixbox.se/usr_show_id108620_page0_order1.html

Jag har själv en adopterad hund, men från Spanien, och har inga bilder på henne därifrån men vet hur mycket jag skulle uppskatta sådana bilder.

Om du undrar hur jag har hittat till dig så är jag medlem på Tassar till Sverige och känner igen dina hundar därifrån. En kompis vars dotter varit på Paws visade mig bilder därifrån och då kände jag bla igen Yougi och tänkte att jag skulle tipsa dig om bilderna. Som jag förstår är du inte medlem längre på Tassar, men jag hittade dig via Google. :)

Hälsningar Mari

evapersson81@hotmail.com

Camilla sa...

Tack för tipset om bilderna på Yougi!

Han är för go min lillskrutt!

Hade fått en del av bilderna redan men det var roligt att se alla bilderna från Paws. Ska själv dit i oktober, ska bli mycket spännande.

Varma hälsningar Camilla