söndag 23 maj 2010

Hundkompisar!

Det märks att våren (har iof haft sommarvärme ett tag nu) äntligen har kommit man är ute mycket mer och rör på sig och träffar goa vänner. Snön gjorde helt klart att iaf vi gick i ide... Vi har haft ett par roliga veckor med många hundträffar som uppskattats av oss alla!


Började med en träff hos underbara Katarina med familj i Stationshuset.
Katarina med hela gänget


Kola och Jester - ett vackert par


Diesel och Yougi bekantar sig


Cayenne och Jester

Någon vecka senare var det dags att träffa på modellen mindre hundar (om man inte tänker på Diesel förstås) nämligen två Papillon. Trots storlek var/är de fulla av energi och spring i benen.

 

Söta Alva och Tuffsan - mor och dotter Papillon
Å visst hänger Papillon med i samma fart som Lurchers!
Mina trötta prinsar!

Nästa "hundträff" gick till Skövde till min moster. Vi hann även med en sväng till min kusin för en promenad med hennes hundar också. Tillsammans hade vi ett stort härligt gäng på 8 vinthundar varav 5 är irländska rescue hundar!


Kan livet bli bättre än med ett helt gäng vinthundar!?


              
Eftersom mitt hjärta klappar extra hårt och varmt för de irländska hundarna måste jag bara visa bilder på var och en av dem som bor hos min moster, min kusin och så mina prinsar också förstås - våra irländska pärlor!

Ellie en greyhound som bara varit i Sverige i två månader - men oj så fin hon blivit på dessa månader!

Bella en greyhound med ett öga - en riktig prinsessa som njuter av livet i Sverige!

Hondo en lurcher som bara älskar livet!

Jester min röda prins som nu varit i Sverige i 7 månader!

Yougi min svarta prins som nu varit hos oss i Sverige i 3,5 månad!

Som ni ser har vi haft ett par underbara veckor, vi har även hunnit med en träff till med Alva och Tuffsan och en liten kort sväng till Stationshuset för att titta på deras nytillskott och självklart är det en vinthund från Irland - en otroligt vacker greyhound som min prinsar verkligen gillade att springa med!

/Millan med de irländska prinsarna Jester och Yougi!


Inga kommentarer: