måndag 8 mars 2010

Här går det framåt!

Här går det framåt!



2010-03-08


I fredags var det en månad sen vi hämtade Yougi på Arlanda och någonting hände i fredags... allt bara fungerar kanon! Det är som att Yougi äntligen kommit till ro och insett att han ska få stanna hos oss - han är en helt annan hund. Han bokstavligen kastar sig i famnen på oss och är glad mest hela tiden.

Så här ser det ut i mitt knä om kvällarna... Sååå mysigt!

Ute är allt mindre läskigt - vissa saker är fortfarande lite otäckt man märker det genom att han vill gå förbi det otäcka fort men det är stora framsteg. Tänk att för 3 veckor sedan så försökte han fly från allt som skrämde honom ute och det var en hel del han var rädd för... Han är fortfarande försiktig mot främmande männsikor men det är rätt skönt - Jester älskar ju alla och vill gärna hälsa på alla genom att hoppa på dem... Skönt att ha en av varje.

Så här fint väntar prinsarna medans matte klär på lillhusse... lite uttråkade...



Jester och Yougi kommer mycket bättre överrens nu - de kan sova bredvid varandra och de leker ute! Yougi är lungare än Jester som aldrig får nog av bus... så ibland blir han riktigt arg på Jester vilket bara är bra för Jester behöver lära sig att han inte alltid kan beteé sig som en pojkspoling... Vem vet Yougi kanske kan få Jester att växa upp ;o)


Inte de bästa bilderna när de busar med det är så underbart att se så jag vär bara tvungen att visa dem för er! Yougi han gör småattacker (biter) mot Jester och sen springer han en liten vända men sen är han snabbt tillbaka till matte igen och ser helt oskyldig ut... De är helt underbara!!!


Ett bra bevis på att allt går framåt med stormsteg fick jag idag när jag och en kompis promenerade med våra barnvagnar och jag hade självklart hundarna med på promenaden. När vi nästan var hemma från en 2 timmars promenad så frågade jag min kompis om hon tyckte hundarna skött sig... Hennes svar var - men herregud dem hade jag glömt bort det märks ju inte! Då hade vi promenerat förbi en skola, massor av cyklister, stavgångare, hundar och annat som Yougi brukar tycka är läskigt... Behöver jag säga att mina killar är bäst (kan ju iof inte förstå hur man kan glömma bort mina prinsar)!






/Hälsningar Millan med prinsarna Jester och Yougi!



Inga kommentarer: