onsdag 9 december 2009

Uppdatering...

2009-12-09
Med Jester har det varit lite turer till veterinären :o( Han har kliat sig massor de sista veckorna och eftersom han träffat en del hundar ville jag kolla upp så det inte var något smittsamt som rävskabb. Det var det inte utan veterinären tror på allergi och nu äter han kortison... Jag är inte helt överens med veterinären utan ska söka upp en med mer kunskap om adopterade irländska hundar och om vinthundar. Jag är väl mer inne på att det är en reaktion på stress - det vore inte konstigt eftersom hans liv har förändrats massor de sista månaderna och vem vet vad han var med om innan dess... Men jag är ingen veterinär så jag ska be en annan veterinär titta och få ett utlåtande till. För övrigt går allt bara kanon. Vi stortrivs med Jester och hoppas att han trivs lika bra med oss! Vi har redan börjat fundera på en kompis till honom... han saknar kompisar jag kan tänka mig att på Irland hade han alltid fullt med hundkompisar så han är van vid det. Jester är helt otrolig och har verkligen tagit en stor plats i våra hjärtan, det känns verkligen som att vi alltid delat varandras liv - för inte fanns det ett liv utan honom?! En fantastisk hund är han och ett UNDERBART tillskott i vår familj!!!




Ser ni honom? Full fart!


Favoritplatsen nummer 2 här hemma - soffan (nummer 1 är vår säng...).




/Ruggiga december hälsningar från alla tvåbenta, fyrbenta familjemedlemmar här hemma!

Inga kommentarer: