måndag 14 december 2009

Promenad i fårhagen.

2009-12-14


I helgen var vi en sväng hos min pappa för att låta Jester få springa av sig ordentligt i en av alla de stora fårhagarna som finns i trakterna där pappsen bor.


Promenaden i fårhagen gick sådär om man nu tänker på att jag hade tänkt att Jester verkligen skulle få rusa av sig... Jester lämna inte min sida... Sprang jag så sprang han gick jag så gick han... inte ens favoritleksaken lockade till spring. Kan ju tillägga att det lilla vi sprang tillsammans var promenadtakt för Jester eller sakta lunk eller nåt... Antar att det var för att det var ett nytt område som gjorde att han blev lite osäker och behövde sin matte nära... Vi får testa flera gånger!




Jester fick iaf springa ordentligt i lilla "rasthagen" där han känner sig mer "hemma". Vi hade nämligen turen att träffa en saluki - även det en ras med mycket spring i benen. Även en schäfer kom med i leken och när Jester sprungit färdigt så var det himla skoj att tugga på en schäfer.


Tog tyvärr inga kort på varken bur, promenad i fårhagen eller bus i lilla rasthagen...




/Hälsningar Millan och Jester!

Inga kommentarer: